solosmarket

سولوس مارکت فروشگاه اینترنتی با بستر امن و قیمت های مناسب زیر قیمت بازار

solosmarket

سولوس مارکت فروشگاه اینترنتی با بستر امن و قیمت های مناسب زیر قیمت بازار

هود و انواع آن چیست؟

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶ ق.ظ

هود وسیله ای برای تهویه در آشپزخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها می باشد. هود آشپزخانه به عنوان وسیله ای مانند سرپوش روی اجاق گاز را می پوشاند وسبب خروج  بو و دود ناشی از غذاها می شود. یکی از دیگر وظایف هود در آشپزخانه جذب روغن و رطوبت هوا می باشد. جذب رطوبت هوا توسط هود از جمله کاربرد های اساسی آن است چراکه رشد میکروب در محیط های مرطوب بیشتر است و سبب بیماری می شود. 

هود
 
 

هودها به گونه ای طراحی شده اند که روی دیواری در بالای اجاق گاز یا اجاق گاز شما نصب شده باشد تا در حین پخت و پز چربی و بو از هوا خارج شود. چربی ها و بوها از طریق دیواره خارجی به بیرون استخراج می شوند ، یا به طور متناوب از طریق فیلتر کربن فیلتر می شوند و هوای تمیز دوباره به داخل اتاق باز می گردد. اجاق گازهای اجاق گاز متشکل از بخش اصلی سایبان و دودکش عمودی است ، هودهای اجاق گاز دارای موتور قدرتمندی هستند که برای ترسیم هوا از آن استفاده می شود. انواع مختلفی از سبک ها و سبک های مختلف وجود دارد که در زیر ذکر شده است - به طور کلی دارای سبک دودکش ، با کل واحد طراحی شده تا قابل رویت باشد ، از طریق کلاه های یکپارچه که می توانند در یک کمد آشپزخانه قرار گیرند.

 

انواع هود

 

هودهای اجاق گاز از نظر سبک تفاوت زیادی دارند. کاپوت هایی با سبک دودکش وجود دارد که دارای قسمت های سایبان باریک هستند که به خوبی با اجاق گازهای سنتی و همچنین سبک های معاصر کار می کنند. هودهای شیشه ای با سایبان های مستطیلی ، افقی تمایل دارند که در آشپزخانه های مدرن و براق تر ، مانند هود های دارای سایبان های خمیده یا شیشه ای مستقر ، به خوبی بنشینند. 

 

هودهای یکپارچه

در صورت ایجاد اجاق گاز در سینه دودکش یا زیر ردیف کمد های آشپزخانه ، هودهای یکپارچه ایده آل هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در فضاهای محصور جای گیرند و در نتیجه فقط در قسمت زیرین تمام می شوند - تنها بخشی که قابل مشاهده است. از هودهای یکپارچه می توان برای استخراج یا چرخشی مانند هر نوع هود دیگر استفاده کرد.

 

جزایر هود

هودهای جزیره ای برای آشپزخانه هایی طراحی شده اند که در آن اجاق گاز به دور از دیوار قرار گرفته است.هودهای جزیره ای به طور کلی از سبک های مدرن تری برخوردار بوده و معمولاً از جنس استنلس استیل هستند. 

 

ویژگی ها

 

همه هودهای اجاق گاز ، چه از نوع دودکش ، چه هودهای یکپارچه یا جزیره ای هستند که از موتور استفاده می شوند که در آن از هوا فوراً هوا را مکش می کند و سپس یا آن را درون هوای بیرون می کشد یا آن را از طریق فیلترهای کربن عبور می دهد و دوباره به داخل اتاق می رود. بنابراین ، قدرت موتور باعث افزایش راندمان کوره اجاق گاز و مناسب بودن اتاق شما می شود . قدرت هود اجاق گاز در متر مکعب در ساعت اندازه گیری می شود - چند متر مکعب هوا می تواند در یک ساعت استخراج کند.

 

کنترل ها

 

هودهای اجاق گاز با دکمه های فشار ، کشویی یا صفحه لمسی که در امتداد لبه جلوی هود یا زیر آن قرار دارند ، کنترل می شوند.

 

چراغها

 

هودها به طور همواره دارای چراغهایی هستند - عمدتا هالوژن - که قسمت آشپزخانه را هنگام پخت و پز روشن می کند.

 

ریل

 

برخی از هودها ، معمولاً به سبک سنتی دودکش ، ریل هایی را در لبه جلویی دارند که می توانند برای خاموش کردن ظروف آشپزی استفاده شوند.

 

از نظر کاربرد دو نوع هود وجود دارد :

هودتصفیه کننده هوا 

هود با خروجی هوا

هودهای تصفیه کننده، گرد و غبار و بو را به داخل می‌کشند و ذرات معلق هوا را می‌زدایند  دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه پس می‌دهند.

 هودهایی که خروجی هوا دارند  گرد و غبار، چربی و بو را از طریق یک کانال  به بیرون هدایت می کنند .

 هودها از نظر شکل‌ به صورت معمولی، شومینه‌ای و جزیره‌ای موجود هستند.

عوامل موثر بر کارکرد هود در آشپزخانه :

نصب درست هود بر مکش آن تأثیرگذار است.در هنگام خرید هود باید نوع خروجی هود منزل  مشخص شود. (قطر دریچه ی موجود در دیوار و قطر لوله به کار رفته در دیوار)

نکته :اگر خروجی هود با خروجی لوله دیوار هماهنگ نباشد علاوه بر مکش کمتر صدای بیشتر تولید می شود . در این شرایط  هود نمی تواند نتیجه ی مطلوب را ایجاد کند .

قدرت مکش هود : مقدار جذب دود در ساعت که به طور معمول برای اجاق گاز پنج شعله 600 متر مکعب باید باشد.

میزان صدا :

 هرچه میزان صدا کم تر باشد بهتر است. صدا در هود بسته به قدرت مکش و نوع پروانه بین   تا دسی بل متفاوت است.

سنسور: 

با وجود سنسورها در صورت وجود دود و حرارت به صورت خودکار  روشن می شود.

پروانه موتور: 

نوع فلزیروانه موتور با طول عمر بیشتر می باشد . پروانه پلاستیکی صدای کم تری دارد.

فیلتر هود :

 سه نوع فیلتر هود وجود دارد ؛ فیلتر الیافی ، فیلترذغالی ،فیلتر آلمینیومی

در انواع فیلتر آلمینیومی پرکاربردترین آنهاست وبا قابلیت شستشو و تعویض می باشد.

فیلتر ذغالی بدون استفاده از دودکش به تصویه هوا می پردازد . این فیلتر باید سالی یکبار تعویض شود.

فیلتر الیافی بیشتر در هودهای زیر کابینتی و الیافی کاربرد دارد.

انواع هود از نظر شکل ظاهری:

هود زیر کابینتی

در زیر کابینت نصب می شود و دارای قدرت مکش کم تر و صدای بیشتر است.

هود شومینه ای:

 دارای ظاهری مناسب و مکش بالاست . فضای بیشتری اشغال می کند.

هود مخفی

دارای مکش بالاتر است نسبت به هود کابینتی و در فضای زیر کابینت تعبیه می شود.

هود مورب

این نوع هود دارای ظاهری مناسب تری نسبت به قبلی ها دارد . این هود نسبت به بقیه مدل ها پرفروش تر است. این نوع هود از نوع نشکن می باشد و در دو قالب رنگ سفید و مشکی می باشد.

هود جزیره ای

این هود مانند شومینه ای می باشد با این تفاوت که نوع نصب آن با شومینه ای متفاوت ای و به جای نصب روی دیوار روی سقف است.

فروشگاه اینترنتی یراق آلات کابینت سولوس مارکت انواع هود آشپزخانه کن ،هود آشپزخانه استیل البرز ، هود آشپزخانه اخوان را به ارزانترین قیمت هود آشپزخانه عرضه نموده است. شما می توانید هود قیمت مناسب و قیمت ارزانترین هود را در ویترین فروشگاه سولوس مارکت بیابید. قیمت هود شاینا و هود هرما را می توانید از کارشناسان سولوس جستجو کنید.

 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۵/۱۲
  • ۶۷۷ نمایش
  • solos market

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی